Acest site foloseşte cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimaţi acordul asupra folosirii acestora. Detalii

Mai este posibil supraomul?

întrebare pusă de Costel Zăgan pe 24 decembrie 2014

incorect0
corect0

Omul şi supraomul în filosofia lui Nietzsche constituie o temă de meditaţie despre reflecţiile atât de controversate ale acestui spirit revoluţionar, cu privire la proiecţia unui model antropologic: supraomul, caracterizat de voinţa de putere. Noţiunea de supraom are în filosofia lui Nietzsche un orizont anticreştin declarat deoarece Supraomul presupune moartea lui Dumnezeu.

În viziunea lui Nietzsche, mila, altruismul, toate valorile omului sunt de fapt valori prin care omul se neagă pe el însuşi în sensul că atotputernicia fizică şi mentală este mai presus de orice sentimente, fie ele şi pozitive.

Încercând să aplicăm filosofia nietzschiană la situaţia vremurilor noastre ajungem la următoarea interpretare: românul este unul din ultimii de pe pământ care ar putea spera vreodată să devină supraom. Aceasta pentru că românul are foarte multe sentimente. Le trăieşte intens pe toate: milă, compasiune, neputinţă, tristeţe, suferinţă, deznădejde, dezamăgire, agonie. Pe scurt, românului îi place să plângă şi să se plângă. Iar asta este o antiteză profundă a supraomului.

Creştinismul vorbeşte despre o "făptură nouă" - atunci când omul se întâlneşte cu adevărat cu Dumnezeu prin metanoia (schimbarea minţii) are loc o transformare, o înnoire, o trecere din păcat şi moarte la viaţă, în Cristos devii fiu al luminii, al Dumnezeului PreaÎnalt cu un destin veşnic.

răspuns dat de monica pe 30 decembrie 2014

Comentarii personale
Costel Zăgan a spus pe 13 ianuarie 2015Deci: SUPRAROMÂNUL!

Poţi completa acest formular fără să te autentifici, dar în acest caz nu poţi beneficia de toate facilităţile acestui site.

Autentificare utilizator: Este recomandat să te autentifici, pentru a putea beneficia de toate facilităţile acestui site.
Utilizator ocazional: